Potatis

Idag har jag vikarierat i fem timmar efter min vanliga morgontimme. Det har varit jätteroligt. Efter skolan åkte jag till stugan och eldade åt mamma. Det kändes kanske lite varmare inne än när jag var dit igår, men varmt är det ju inte. Jag ska elda i morgon igen, så får väl mamma elda hela tiden medan hon är här. Nog blir det ju varmt till slut. Nu har jag satt potatisen. Det tog inte så lång stund, eftersom vi inte har behov av någon annan potatis än till midsommar. Här ser ni landet med min gamla fina potatisgräfta, som är till för att dra fåror med. Jag måste köpa duk i morgon, för den gamla är söndertrasad märkte jag när jag skulle ta fram den. Jag tror att jag ska avvakta några dagar med löken, eftersom det är så kallt. Likadant gör jag med alla frön. Det är ingen idé att så i iskall jord. Nu ska vi snart åka på fullmäktigemöte, så jag måste väl duscha och ta på mig något bättre än mina hemmavardagskläder.

Kommentarer

Populära inlägg