Nytt namn på bloggen

Jag har länge funderat på namnet på min blogg. Det har känts begränsande att den har hetat "Tankar från Kumlinge". Först kände jag att jag bara kunde skriva om saker som händer på Kumlinge och kommentera dem. Det blir inte mycket skrivande då, för det händer inte så himla mycket, politiskt sett eller annars heller för den delen. Sedan kände jag att jag skriver vad jag vill, men begränsar det till att skriva från Kumlinge. Om vi har varit bortresta har jag skrivit först när vi har kommit hem, t.ex. Också ordet "tankar" är begränsande. Det är så djuplodande. Jag skriver om vad vi gör och lägger in några bilder, det går inte att analysera det på ett djupare plan, och det vill jag inte heller. Nu ändrar jag namnet och tar bort alla begränsningar. Jag skriver namnet utan bindestreck med små bokstäver, för att jag tycket att det är snyggt som rubrik och passar ihop med min e-postadress. Jag får skriva vad jag vill när jag vill på det här sättet. Det känns bra. Bloggen handlar ju ändå om mig och Mats och kattorna och sådant vi gör, så det är bättre så här. För mig. :-)

Kommentarer

Populära inlägg