Julbak

Idag har jag bakat lite. Det blev först en LCHF mintchokladkaka med mintchokladglasyr. Här är en dålig bild på den. Jag smakade på glasyren och det var god i alla fall. Jag använde Katrin Zytomierskas recept på nötkaka och la dit mintchokladbitar. Glasyren gjorde jag genom att smälta mintchoklad i lite grädde med en aning smör i. Jag bakade också två kakor med 70% apelsinchoklad. Jag smälte dock chokladen och blandade den i smeten. Jag använde samma recept som förut annars. De ser goda ut, så vi får väl hoppas att de är det också.Jag gjorde en sats LCHF-knäckebröd när jag ändå höll på. De ser ut som vanligt, men jag varierar ju ingredienserna där också. Idag använde jag fiberhusk, krossade linfrön och pumpafrön, samt hasselnötsmjöl, fast det är lite mer kolhydrater i det. Det blir godare med hasselnötsmjöl än om jag bara använder linfrön, krossade linfrön, fiberhusk och pumpafrön, och ibland kan man unna sig lite extra, tycker jag.

Kommentarer

  1. Ja, jag tror att det blir gott med lite grädde till! :-)

    SvaraRadera
  2. Det tror jag säkert, låter jättegott!! :-) Fast kanske inte på knäckebrödet ha, ha ;-))

    SvaraRadera
  3. Det skulle säkert vara gott det med! :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg