Väntan på bron

Igår var det en vacker eftermiddag med solnedgång igen. Här sitter jag och väntar på Vårdöbron och tog samtidigt några bilder. Det kan kännas som om man måste vänta länge ibland, men det tar inte så lång tid egentligen. Dessutom är det ju vackert på Vårdö. Också. Här är en bild från Töftöfärjan.Klockan var bara lite över tre (15) här, så då förstår man att det är december, och att det blir mörkare i bara några veckor till och sedan vänder det och blir ljusare! Det går alltid fortare än man tror. Idag har jag varit till Mariehamn två gånger. Det har också varit fruktansvärt halt hela dagen, så det har inte gått att köra fort. Första gången hämtade jag min morbror P-E som kom hit och åt middag med oss. Andra gången körde jag hem honom. Jag lånade också böcker på biblioteket i Mariehamn. De har mycket böcker på engelska, så det är bra. Jag föredrar att läsa engelskspråkiga författare på engelska. Jag tänkte läsa Alexander McCall Smiths andra bok i serien om Damernas detektivbyrå, eftersom jag inte riktigt gillade att läsa en översättning. Den fanns dock inte inne idag. Jag lånade två böcker av Zadie Smith och en av Amy Tan i stället, så nu får jag hoppas att de är lika bra som dem jag läst av dem förut, vilket de säkert är. Jag har blivit extremt förkyld, så nu är det sängläge inne som gäller för detta lov. Också.

Kommentarer

Populära inlägg