Jullunch i Geta

Idag blev jag och många andra bjudna av Norra Ålands högstadiedistrikt till Soltuna i Geta på jullunch. Jag åkte iväg tidigt och var i god tid. Det är otroligt vackert uppe på Getabergen. Här är några bilder ifrån Soltuna. Utsikten är fantastisk. Jag kan tänka mig att det enda negativa, om man kommer hit som turist, kan vara att det är långt till stranden. Annars tycker jag att det är så fint här. Sen min favorit, en Getabock! Jag träffade en gammal bekant från Sottunga och Kumlinge, och satt med henne och hennes arbetskamrater, så det var riktigt trevligt. Maten ska vi inte tala om. Vilket fantastiskt julbord, ojoj! Fiskrätterna serveras i en båt full med is, bara det! Här är kötträtter, mera fiskrätter, vegetariska rätter och sallad bland annat..Dessertbordet är fantastiskt, det bara är det, det finns något för alla. Det är en fin gest av arbetsgivaren att bjuda på en så fin jullunch och platsen, vädret och allt bara förhöjde upplevelsen. Efter jullunchen körde jag hem och då var det redan dags att packa ihop allt och sätta katterna i bur och åka iväg. Nu har vi provsmakat årets glögg, som är mindre söt än förr om åren, naturligtvis, men ändå väldigt god. Det känns skönt att ta det lugnt och njuta av ledigheten nu. Det är jullov!

Kommentarer

Populära inlägg