Skörd

Idag känns det skönt att börja göra något ute igen, efter julens stillasittande. Vi har ju i och för sig promenerat och varit på gym, men ändå. Det är skönt att arbeta med sådant som behöver göras. Jag var på gymmet i morse också. Mats åkte och sågade. När jag kom från gymmet åkte jag till mitt hus för att se på pilodlingen. Nu har alla blad fallit och det är lagom att skörda. Så här oredig ser odlingen ut. Det kommer ju att ta tid att få ordning på den, men i år kommer jag att få mycket pinnar i alla fall. Särskilt handtag och bottnar. Jag har inte haft något stängsel runt, så nästan varenda pinne är avbiten av älgarna. Detta gör ju att de förgrenas också. Jag ska sätta stängsel i vår, för jag har egentligen en ganska stor odling, som jag aldrig kan skörda ordentliga pinnar från på grund av älgarna. Här ser man i alla fall början på skörden.Jag blandar sorterna nu, för de ska ändå sorteras sen. Det känns ganska roligt att ha egna pinnar att fläta med i vår.

Kommentarer

Populära inlägg