Bäcking

Idag har vi varit i Bäcking. Vi såg på skidåkningen först, så vi började först efter lunch. Mats har under veckan sågat bort alla grenar längst ner, så att det blir bättre sikt och ljusare på sommaren. Idag sågade han ner några granar som måste sågas över vägen. Jag satte upp en varningstriangel i Fisknäsbackan och sen stod jag i andra änden och höll vakt. Det var tur det, för det kom faktiskt en bil under tiden vi höll på. Mats sågade en gran, drog in den från vägen, sågade nästa och drog in den osv. Sen har han kvistat och sågat allt på gräsmattan. Det ser bra mycket ljusare ut nu i alla fall. Jag har huggit ved samtidigt, men jag hinner ju inte med i samma takt, naturligtvis. Det är så fruktansvärt mycket kvistar i gran, så det tar ganska mycket tid. Det är bra motion i alla fall. I morgon ska vi fortsätta att hugga. Vedhögen växer i alla fall. Nu har jag satt på bastun och vi ska bada och ta det lugnt och sedan äta och se på någon bra film kanske.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg