Vedhuggning

Idag gick vi upp lite senare än vanligt, eftersom vi såg på en film i går kväll. Sedan for vi iväg till Bäcking. Mats körde ihop kvistar och sågade isär stockarna som han sågade ner igår. Jag har huggit ved. Det märks knappt på högen att den har ökat, men nu vet jag exakt hur mycket som är kvar, eftersom allt är sågat nu. Rishögen har också vuxit. Det här hugger jag klart under sportlovet. Vi ska klippa det som ligger vid bastun också sen. Där finns också lite som ska huggas där, men inga stora mängder. Det har varit lite ljusare idag, och eftersom det inte har regnat, så har det ju varit lite roligare att vara ute. Det har varit skönt med motion denna helg. Igår högg jag i fyra timmar och idag i två timmar. Det skulle vara bra att hugga lite alla dagar, så kanske det skulle bli lite muskler i stället för gäddhäng! :-) Nu har det börjat blåsa och blivit lite molnigare. Vi ska se på skidåkningen nu och sedan är det dags för mig att göra mig i ordning.

Kommentarer

Populära inlägg