Is

Idag har det varit en rolig och trevlig dag. I morse åkte vi och hämtade ved och sen vid ett-tiden åkte vi ut på isen. Vi träffade våra vänner vid Brändskär och sen åkte vi till Killingskärs fladan. Flera vänner kom dit sen. Här är lite isbilder och bilder från Killingskärs fladan. Det ser lite speciellt ut, eftersom det är lägre vatten nu än när isen frös, så att det är ett lager is mycket högre upp än där isen är nu. Det var riktigt fint i träden och vi hade eldkorgen med oss, så klart, så vi grillade korv och värmde oss på elden. Det var skönt att vi passade på att åka ut medan det är kallt. Vi testade isen hela vägen och den var mellan 5 och 8 tum tjock hela vägen. De har lovat varmare väder, så man vet aldrig om det blir fler helger. Nu eldar vi lite i spisen hemma och jag hoppas att det fortfarande är någorlunda kallt i morgon, eftersom jag skulle vilja hugga ved då.

Kommentarer

  1. Sån härlig iskänsla jag får av dina bilder.Jag som växte upp så nära sjön..och isen men nu håller till mest mitt på land .

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du känner så! Jag tycker verkligen om att vara på isen. Det är en annan farlig och fascinerande och otroligt vacker värld, där man måste vara medveten om säkerheten hela tiden.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg