m/s Ejdern

Nu var det länge sen jag bloggade. Jag fick ett oväntat problem med kameran då mitt minneskort gav upp. Jag tycker inte att det är intressant att blogga utan bilder, om jag inte har något särskilt att diskutera. Som tur är hade jag ett minneskort från en gammal kamera, men det tog ett bra tag att leta upp det, eftersom det är ca 5-6 år sedan jag använde den kameran. Efter detta åkte vi till Sverige. Vi har haft det riktigt bra. Vi har varit på en föreläsning med bl.a. Andreas Eenfelt om LCHF. Han skriver bloggen "Kostdoktorn", om de felaktiga livsmedelsråden från 1984, som har gjort att befolkningen har blivit fet. Det var en intressant och inspirerande föreläsning för oss. Vi bodde på Scandic Park på Östermalm, och promenerade runt där och sög in atmosfären där. Det var trevligt. I morse hämtade jag bilen, som varit på service under tiden vi var borta, så nu har jag en nyservad bil när skolan börjar igen på måndag. Skönt. Det var kallt och vackert i morse. Underbart. Här ligger Ejdern i Hummelvik och ser vacker ut med soluppgången i bakgrunden: Kattorna var glada när vi kom hem och det är skönt att vara hemma igen.

Kommentarer

Populära inlägg