Snö igen

Igår när jag skulle åka hem från keramiken snöade det så mycket att man knappt såg någonting framför sig. Det var minst 5 cm snö på bilen också, så det var bara att sopa. Jag körde 70 och tyckte att jag körde långsamt, men sen fick jag någon framför mig som körde 50, och det var nog ganska skönt egentligen. Det var oplogat och många bilar efter varandra i en lång rad. Det gick långsamt, naturligtvis, men hem kom jag. Mats hade lagat god mat tills jag kom hem, pannbiffar med löksås, så det var ju fint. I morse när vi vaknade var det -7 C och riktigt vackert. Bilarna var inte alltför snöiga, så det måste ha slutat snöat ganska snart efter att jag kom hem. Jag såg också att fåglarna hade slut på maten, så jag måste gå och fylla på åt dem innan jag åkte till jobbet. De behöver ju mera när det är kallt. Säga vad man vill om snö, men visst är det ju vackert och så mycket ljusare. Det har varit halt hela dagen, men som tur är har folk vant sig och kör långsammare än förut. Det blir inte så många vansinnesomkörningar som i början av vintern. Det snöade när jag körde hem i eftermiddags också. Innan jag hann hem regnade det i stället. Från -7 på morgonen till +8 på dagen. Jag hade tänkt ta ut mattorna idag, men de fick bli inne i alla fall. Här är en bild av baksidan med fågelmatarna. Den som är tom köpte jag senast. Den är helt värdelös när det gäller solrosfrön, eftersom hålen där fröna ska komma ut är alldeles för små. Jag får se om jag hittar mindre frön till nästa år. Annars får jag försöka förstora hålen. Nu har bofinkarna kommit också, samt andra fåglar som inte har varit här i vinter. De har lovat att det ska bli varmt i morgon, så då försvinner väl all snö igen. Det är ju lättare att köra bil då i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg