Veckan som gått

Det har gått ett tag sen jag skrev igen. Förra veckan hade Mats datorn, och när jag inte har datorn kommer jag ur vanan att blogga regelbundet. Jag tar inte ens bilder. Jag tog faktiskt en bild förra veckan, när jag skulle hem efter jobbdagen i Vårdö. När jag kom till Kyrkby fick jag detta hus framför mig. Det låg framför ända till Söderby, då det var så många bilar efter, att de svängde in på en busshållplats. Jag hade ju tid på mig, så jag stressade inte, utan körde efter och lyssnade på musik och tog det lugnt. Jag hann hem av och an innan jag åkte till Svinö ändå. Jag kom till Kumlinge så tidigt att jag till och med hann hem en stund innan fullmäktigemötet, vilket var trevligt. Jag tog inte någon bild under hela helgen, men det var en trevlig helg. Vi var på en överraskningsfödelsedagsfest för vår gode vän på fredagskvällen och det var trevligt. På lördagen såg vi på skidåkning och travade ved i en häck. På söndagen travade vi också ved och drack kaffe hos bekanta. Vi tog med oss kattorna hit i söndags, eftersom lagtinget har börjat igen, så Mats är här i Lemland. Han åker hem med dem på torsdag, så de behöver inte vara här riktigt hela veckan i alla fall. De verkar faktiskt trivas bättre här nu, vilket är bra. Här är en bild på Helge på bastulaven. Han älskar värme och idag badade vi bastu efter att vi travat in veden från bilkärran i vedlidret. Så fort vi kom ut lade han sig högst upp och njöt av värmen. När jag gick och pratade med honom svarade han med alla möjliga gulliga ljud, som man ju kan se på bilden! Gullig! Till sist fick han faktiskt för varmt och gick och lade sig på en stol framför brasan i stället... Holger sover på sängen här, fast han aldrig gör det på Kumlinge. De kom båda och mötte mig när jag kom hem, så det är roligt när de är här. I morgon är det keramik, och jag hoppas att jag har fått lite grejer ur ugnen. Det är alltid spännande. Jag skulle ju faktiskt också kunna fotografera mina keramikbyttor någon gång, men det är ju så att jag lätt blir självkritisk och tycker att de inte är riktigt tillräckligt fina, men jag kan ju ta några bilder på håll, kanske, vi får se!

Kommentarer

Populära inlägg