Vår i trädgården

Idag har det varit riktigt varmt. När jag körde från Vårdö visade termometern i bilen +13 grader. Helt otroligt. Mats åkte hem med kattorna idag och nu känns det lite tomt utan dem, men det är som det är. Jag har städat idag, samt tvättat, diskat och handlat. Allt sådant som ju måste göras ibland. Jag köpte faktiskt lite pärlhyacintlökar också. De kommer snart upp, så det blir fint här inne till nästa vecka. Jag blev lite inspirerad att gå runt i trädgården och se om det finns lökar eller annat här. Det är ju lite svårt att städa och greja här också, då jag inte vill ta bort någonting av misstag. Jag hittade i alla fall en massa lökar. Det ska bli roligt att se vilka färger blommorna får också. Knoppar finns det också på allehanda vedartade buskar och växter. Idag såg jag också vårens första tussilago i trädgården. Det har blåst idag, men Lumparn ligger relativt lugn. Det blir nog värre väder i morgon hörs det. Det växer och frodas även på staketstolpen. Jag ska nog städa lite i trädgården nästa vecka, trots att jag inte vet vad som finns här. Lite måste man ju kunna ta bort av de gamla döda från i fjol i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg