Ved och Holger

Nu är vi klara med vedhuggning och sågning. Idag högg jag och Mats det sista i Bäcking. Nu återstår bara att sätta den största delen av veden i häckar och en del i bilkärran. Lite blir kvar på berget vid bastun. En del ska till Lemland och det mesta blir kvar här. Jag tog en bild förra veckan när vi var klara med klippningen, men jag satte aldrig in den då. Jag har inte haft datorn på hela veckan, eftersom Mats har behövt den, så därför har det inte blivit något bloggande. Nu tycker jag att det känns ok att det blir vår, eftersom det är första mars idag. Det har varit onormalt varmt annars, men nu kan jag acceptera värmen! Jag har tagit några bilder på Holger också, eftersom Helge fick vara på bild förra veckan. Han ligger i sin fåtölj. Det är Mats gamla fåtölj. Holger ligger antingen i Mats gamla fåtölj eller i hans nya. Gissa vad som händer då? Då måste husse sitta någon annanstans så klart! :-) Nu ska vi se på skidåkningen och bara ta det lugnt.

Kommentarer

Populära inlägg