Bakslag

Det har varit varmt och fint den här veckan. Jag har till och med tagit fram sommarskorna och gått i dem. I tisdags eftermiddag kändes det dock kallt igen. Det började också blåsa. Igår var vi bjudna till goda vänner och satt i deras trädgård. Vi kunde inte stanna ute så länge, för det blev för kallt, trots att vi hade mössor och vantar och tjocka jackor. När vi cyklade hem därifrån inatt hade det börjat snöa, men det var snöblandat regn. I morse när vi vaknade såg det så här ut ute. Kattorna var inne när vi steg upp, och har bara varit ut som hastigast. Nu ligger Holger i soffan framför brasan, och Helge i sängen. De stannar nog inne hela dagen idag, skulle jag tro. Jag ska gå och hämta mina uppblötta pinnar och se om jag alls kommer ihåg hur man flätar en korg. Vi får se. Det är skönt med brasa idag i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg