Feber och LCHF-foccacia

Jag har haft feber i tre dagar nu. Jag har också haft hosta och ont i halsen och snuva. Idag har det i alla fall gått åt rätt håll och jag börjar känna mig bättre, trots att jag fortfarande hade feber när jag mätte kl 6 i morse. Igår såg jag på tv och sov hela dagen. Idag har jag börjat bli som en människa igen. Imorgon ska jag nog gå till jobbet igen. Jag har ju inte kunnat handla någonting, så idag måste jag se efter vad jag hade i skåpen för att hitta något att äta. Jag kom på att jag kunde laga en foccacia, eftersom det är extremt lätt och går fort. Jag kunde inte följa de recept jag har, eftersom jag inte hade ingredienser, så det fick bli en ny version med det som fanns i kylen. Här är receptet: Vispa 4 ägg, blanda sedan ner 200 g vitlöksgräddost och 100g smör och vispa lite till. Blanda 2 dl mandelmjöl, 2 msk fiberhusk, 1 tsk salt och 1,5 tsk bakpulver i en skild skål. Rör snabbt ner de torra ingredienserna i de våta och häll i en liten form, ca 30x20cm. Jag hällde lite olja från en burk med soltorkade tomater över foccacian, skar ca 6 soltorkade tomater i bitar och lade dem ovanpå tillsammans med några teskedar pesto och en liten lök. Jag tryckte ner allt och hällde sedan en påse pinjenötter ovanpå och tryckte fast dem i foccacian. Det blev gott.

Kommentarer

Populära inlägg