Pilflätningshelg

Jag lade pil i blöt helgen före påsk, men det har ju varit så kallt att det tog ända till den här helgen innan de blev klara. Nu var de perfekta att fläta med. Jag flätade i fredags, och även igår lördag. Jag flätar ju ganska långsamt, men jag försöker att vara noggrann, för det är enda sättet att lära sig. Jag blev ganska nöjd med korgen med handtag, men jag skulle inte ge bort den, för det finns lite fel i den. Den blir dock bra att använda som inköpskorg. Korgen utan handtag blev inte bra, men den duger fint till blomkorg, och jag behövde en sådan, så det är helt ok. Jag ska lägga nya pinnar i blöt och fortsätta att fläta, så till slut kanske det blir en korg som jag är någorlunda nöjd med. Jag har också varvat med att sticka, eftersom jag kom på att jag också skulle vilja ha en trekantig sjal i rosa. Det är roligt att sticka med tjocka stickor och tunt garn, för det går fort.

Kommentarer

Populära inlägg