Blåsig fredag

Jag har inte bloggat nu på några dagar, men jag tänkte ändå sätta in bilderna jag tog i fredags då jag åkte till Enklinge, till Annagården. Nästa vecka sätter arbetet igång på Annagården här i Kumlinge, och det känns otroligt positivt. Om allt går som det ska, så ska Annagården vara inflyttningsklar nästa år i mars. Då kan personer både från Kumlinge, Enklinge och Seglinge jobba där. Dessutom får anhöriga från alla tre byar det lättare att besöka sina släktingar. Eller, från Enklinge blir det ju lite längre nu än förut, men det har ju varit en onödigt lång resa för Seglingeborna att hälsa på sina anhöriga. Det viktiga är nu i alla fall, att dräneringen har gett synliga resultat redan, och att renoveringen görs på ett sådant att alla kan ha förtroende för miljön, vilket jag tror ska gå bra. Det blir bra för de gamla att igen ha dagisbarnen att titta på och umgås med, och även för barnen att kunna gå och hälsa på de gamla. Det har varit superbra att det fanns lokaler att hyra på Enklinge, men det är ju också bättre för kommunen att använda egna lokaler. Här är i alla fall bilder från m/s Bärö och av m/s Alfågeln här hon lägger ut från Kumlinge. Det var en lite blåsig dag, men det märktes egentligen inte på färjan.

Kommentarer

Populära inlägg