Dimma och regn

Idag har det varit dimma hela dagen. Det har också duggregnat största delen av tiden. Nu på eftermiddagen ösregnar det i stället. Det har ju inte regnat så mycket förut, så det gör väl inte så mycket egentligen. Jag tog en bild vid Rundbergs såg i morse, för jag har tänkt göra det så många gånger. Det är alltid så svårt att stanna, dock, eftersom det är sådan trafik där hela tiden. Idag hann jag i alla fall, utan att ställa till med något. En annan plats där jag många gånger har tänkt att jag måste stanna är Kvarnbo. Det är så kulligt och ser lite speciellt ut där med bondgårdarna. Idag hann jag stanna till. Dimman gjorde att det såg sagoboksaktigt ut. Det gäller ju att fotografera nu innan terminen tar slut. Nästa termin kör jag inte runt på landsbygden längre, utan till Mariehamn. Där finns det ju också saker att fotografera, naturligtvis.

Kommentarer

Populära inlägg