Fullmåne och fotbolls-VM

Vi har varit i Lemland sen igår, men vi kom hem igen nu i kväll. Mats klippte gräset och jag såg efter blommorna och städade. Jag hade lite möten idag också, och även Mats. Jag skulle egentligen haft ett möte igår med, men eftersom jag inte vågade ta bilen ifall det skulle blivit strejk, så fick jag ställa in det. Nu blev det ju ingen strejk, så jag får ta bilen nästa vecka i stället. I kväll är det fullmåne. Kattorna är ute hela tiden och ett rådjur gick förbi här också. Jag tror att djuren tycker om när det är så ljust. Nu sitter vi och ser på första VM-matchen mellan Brasilien och Kroatien. Det är en förvånansvärt jämn och därför mycket spännande match. Scolari ser inte nöjd ut...Men det blir ett mål till. Just medan jag skrev gjorde Brasilien ett mål till på straff, så nu står det 2-1. Scolari är väl lite gladare nu. Det vore ju roligt för värdlandet att inte förlora första matchen. Ja, nu måste jag avsluta, eftersom det är så spännande. Det är tur att VM pågår så pass länge, att många spännande matcher återstår...

Kommentarer

Populära inlägg