Midsommarafton

Igår lagade vi kronan klar. Jag satte på banden, och visste inte riktigt hur det ska vara, men jag blev ändå nöjd med den. Jag lagade mat en bra stund på morgonen, men jag tänkte fota sen på midsommarbordet, något som sedan inte blev av. LCHF-tårtan med jordgubbar blev riktigt god i alla fall. LCHF-smörgåstårtan blev oäten, eftersom alla var så mätta efter maten att de inte ville ha någon nattmat. Innan vi åkte ut på sjön för att fira midsommar åkte vi till Vikingalid för att se på midsommarstången. Här ligger den ännu nere. Här är de på gång med att få upp den.Det tog en bra stund, men det var ganska roligt att se. De har ändrat traditionen och drar upp den kl. 15 istället för kl. 21, och det är ju mycket bättre. Flaggan till sist.Det blev en trevlig midsommar som vanligt, och vädret blev riktigt fint, eftersom vi lyckades hitta ett ställe i lä. Vi kom hem relativt tidigt, vilket var skönt också. Idag är vi bortbjudna på salt fågel middag, och det brukar vara supergott. Jag ser fram emot det.

Kommentarer

Populära inlägg