Midsommarkronan

Jag fick en midsommarkrona i födelsedagspresent för några år sedan. Vi har tagit fram den varje år, men nu har den blivit så ful att vi måste göra om banden. Det tar ganska lång tid, men det är ju roligt samtidigt. Jag klipper och Mats rullar på på pinnarna. Så här ser banden ut när man köper dem. Dessa är klippta och ligger och väntar på att rullas på. Så här ser det ut när rullarna är klara. Det ska vara fyra av varje färg. Sedan sätts de ihop. Det ska ju hänga band från kronan också, så det gör man sist. Vi får väl se hur det blir till sist, men det är ju en tradition, så det är ju lite roligt att kunna det också. Det är fint när folk har kronor i bilen, på dass, på altaner och verandor osv. Annars föredrar jag midsommarstänger utan färgade band. Det ska vara bara löv, tycker jag. Men det är ju inte jag som bestämmer det, så det är fint att alla har olika traditioner.

Kommentarer

Populära inlägg