Sjösättning och ogräsrensning

Idag följde vi med en god vän som skulle sjösätta sin båt. Mats var med för att hålla koll på Felicia, att hon flöt ordentligt, och var loss från trailern, innan den skulle köras upp igen. Vi åkte också ner till hamnen och tittade lite. Jag tog en bild på några vackra kedjor som låg i en låda. Det har varit varmt idag, men jag fick i alla fall resten av jordgubbslandet rensat, vilket är skönt. En squashplanta har dykt upp, så jag hoppas att det blir åtminstone en till, men annars får det duga. Det är så torrt nu att det behövs mycket vatten, så jag har vattnat ganska mycket idag också. En liten, liten sparris har dykt upp. Här är några lökar, som jag lyckats få suddiga, naturligtvis. Jag ser fram emot att salladen blir så stor att vi kan provsmaka. Idag har gräset slagits på åkern mitt emot oss. Det ser så fint ut med kort gräs. Kattorna tycker också om att kunna gå omkring på åkrarna. Nu ska vi se på matchen mellan Frankrike och Honduras. Det blir säkert spännande.

Kommentarer

Populära inlägg