Utflykt

Idag hade Vårdö skola utfärdsdag. Jag träffade dem i Sund och tillbringade en fin dag med dem. Jag har aldrig varit i Guttorp förut, så det var en intressant upplevelse. Här är byggnaden utifrån. Detta är en fiskodling i forskningssyfte. Här är bilder inifrån. Det var intressant att se att det går att odla fisk i baljor, men jag tror inte att det går att göra i kommersiellt syfte, eftersom det nog blir för dyrt. Guttorp delar ju ut yngel som släpps ut av fiskelagen, så därför är det bra att de finns. Efter att vi varit i Guttorp åkte vi hem till en av lärarna i Vårdö. Hon bor på en oerhört vacker plats i Sund. Kalvarna var så söta! Eleverna fiskade och sysselsatte sig innan de skulle äta. En elev fick en abborre och en fick en gädda. Det var roligt för dem. Det var en trevlig dag och den sista dagen med Vårdöelever och lärare för mig. Alla har varit så supertrevliga där, som i alla skolor på Norra Åland. Jag åkte till Övernäs på eftermiddagen och träffade några av mina nygamla kolleger och det känns också bra. Jag kommer att sakna alla elever och lärare och annan personal på Norra Åland, men ser också fram emot att börja jobba i Övernäs.

Kommentarer

Populära inlägg