Kallt Stockholm

Igår kväll åkte vi med Rosella till Kapellskär. En av Mats kollegor åkte med oss. Vi skjutsade honom till hans hotell på Östermalm, och sedan åkte vi till vårt hotell på Norrmalm, Freys hotell. Vi blev helt överraskande av att det var -9° kallt. Jag hade som tur är laddat upp med varma kläder. Det behövdes ju inte igår, för då gick vi direkt till hotellrummet. Det var ganska litet, men väldigt fint. Det är detaljerna som gör det. Det fanns en fin lampa, t.ex.
Hjärtan fanns det lite överallt. Här som prydnad.
Som nyckelring.
En detalj, som jag inte är säker på att jag tycker så mycket om, men som är speciell ändå, är detta hästhuvud.
Utsikten är fin. På kvällen:
På morgonen:
Jag gillar ljusstakarna som stod på frukostbordet.
Jag tycker också att bara en sån sak som en vacker sittgrupp gör att det känns trivsamt. Jag gillar motiven på kuddarna.
Efter frukosten åkte vi till Gärdet och Finska ambassaden. Mats gick in på möte och jag promenerade till Drottninggatan. Det var så kallt i början. Jag frös verkligen. Det var -9 grader på morgonen. Jag köpte de julklappar jag tänkt köpa. Vi skulle träffas på Nybrokajen, så jag gick dit sen. Det var ju ett underbart väder ute.
Vi åkte till Kista galleria sen. Vi åt lunch där och sedan handlade vi och drack kaffe, innan vi körde vidare. Nästa stopp blev Arninge. Nu har jag fått mitt shoppingbehov stillat för ett tag. Jag brukar ju mest handla på Åland, men det är roligt med omväxling när man får chansen så här. Nu sitter vi i Kapellskär och väntar på att få köra ombord. Vi ska se om vi kan få plats i 'a la carten, för nu måste vi nog äta igen, fast vi tycker att vi har ätit så mycket finheter idag. Det har varit en fin, avkopplande resa på en vardag. Jag märker att det är bra motion att gå omkring i affärer i alla fall, för jag har gått över 10 km enligt stegräknaren. I morgon blir det arbetsdag som vanligt. Jag har köpt lite choklad till mina kollegor, så att de också får något gott.

Kommentarer

Populära inlägg