Utsiktstornet på Bistorpberget

Jag hade ju inte tid att klättra upp i utsiktstornet vid Lemlandsleden, eftersom jag hade glömt ficklampan när jag gick här förra gången. Idag skyndade jag mig hem efter att jag handlat, enbart med tanke på att jag ville gå till tornet och klättra upp i det. Så här ser det ut nerifrån.
Jag älskar inte att klättra och gillar inte höjder särskilt mycket, men det går inte att tänka på det när det gäller en fin utsikt. Till saken hör ju att tornet är väldigt välbyggt och stadigt. Trots det tyckte jag att det kändes rangligt när jag klättrade upp. Utsikten var det inget fel på i alla fall.
Det såg ut som Viking Grace vid Långnäs, men jag är inte säker.
Helt plötsligt syntes en rökpelare på andra sidan Lumparn. Jag vet inte vad det var.
Sen återstod bara det roliga, att ta sig ner.
Som tur är gick det bra. Jag fortsatte längs Lemlandsleden också efter att jag kommit fram till samma ställe där jag vek av förra gången. Det var tur det, för jag såg ännu fler stenåkrar. Jag kom fram till en skylt.
Det är så roligt att få veta lite om denna fantastiska plats. Jag är så nöjd med dagens promenad. Jag har gått över 10 km i den bästa terrängen, upp och ner på smala stigar och på hala berg och stadiga vägar. Det måste ju vara bra för kroppen. Jag behövde inte ens ta fram ficklampan idag, eftersom jag hann börja så tidigt, men det kändes bra att ha den med.

Kommentarer

Populära inlägg