Mörker

Jag måste åka och handla efter jobbet idag, först inne i stan och sen på Fina fisken, så när jag kom hem var det redan ganska mörkt. Eller det höll på att bli mörkt i alla fall. Jag köpte fågelmat idag, så måste ju ta fram matarna och fylla på i dem, samt ordna med fett. Efter det gick jag iväg sen. Jag kunde ju inte springa runt och villa bort mig på något berg i mörkret, så jag fick gå på vägarna idag. Jag gick ner till sjön först i alla fall.
Sen kom jag på att jag ville följa Lemlandsleden åt andra hållet än uppför berget, så jag försökte göra det. Jag fotograferade droppar på en grankvist.
Det var extremt vått överallt helt plötsligt. Jag vet inte riktigt när det har regnat, men dikena var vattenfyllda.
Jag hittade en till skylt om Lemlandsleden också.
Skogsvägen är väldigt fin.
Här växer små svampar på en liten stubbe.
Det blev allt våtare och till slut var hela vägen full av stora pölar. Jag hade bara gymnastikskor på mig, så jag måste vända och gå tillbaka. Jag får utforska resten av leden en annan gång. Det låter spännande att den går ända till Lumparsund. Jag gick ner till Lumparn på andra sidan om vår vik i stället.
Det var redan nästan mörkt, fast det inte syns på bilden. Det går däremot inte att få en skarp bild när det är mörkt. Jag gick till Lemlandsvägen och tillbaka sen, eftersom jag inte ville gå på riktigt små vägar. Jag hade naturligtvis lämnat ficklampan hemma också, fast reflexkläderna tog jag på mig. Det blev en bra promenad till slut i alla fall, och det finns alltid något nytt att se, även när det är ganska mörkt!

Kommentarer

Populära inlägg