Äntligen promenad igen

Det var ett tag sen jag promenerade. Jag kom av mig när jag var förkyld på jullovet och efter jullovet har jag jobbat längre på eftermiddagarna och kommit hem när det redan har varit mörkt. Nu börjar det bli ljusare på eftermiddagarna igen, så trots att jag kom hem ganska sent idag också, så var det ändå ljust när jag gick iväg. Det kom lite snö i natt, som fortfarande låg kvar, vilket är fint.
Jag gick ner till Lumparn och såg att det är bäst att inte testa om isen håller. Den kanske skulle hålla i strandkanten, men jag provar inte.
Man ser var isen tar slut någonstans utanför stranden.
Det var en vacker solnedgång, särskilt med snön i förgrunden.
Det var skönt att promenera igen. Jag ska försöka gå lika långt som före jul så fort som möjligt. Jag tyckte inte att det var jobbigt nu, så lite av konditionen finns nog kvar. Nu har vi ätit. Mats lagade stekt malet kött med champinjoner, paprika, lök, chili och mycket vitlök. Det var riktigt starkt och gott. Nu väntar vi på att bastun ska bli varm. Det ska bli riktigt skönt att bada så här mitt i veckan och särskilt skönt efter en lång promenad.

Kommentarer

Populära inlägg