Kattvakt och pilskörd

Jag har ju sportlov denna vecka, vilket är så skönt. Andra har ju naturligtvis också sportlov och denna gång passar det så bra att jag kan hjälpa till att se efter två kattungar. Det är inte särskilt betungande, utan jag längtar ju tills jag ska få åka hem till dem igen när jag har varit dit. De är ju bara så gulliga. Den ena är lite yngre och inte det minsta rädd av sig. Den sitter heller aldrig still, så det är svårt att få en bra bild.
Den andra kattungen är lite försiktig av sig, men ett knep som funkar bra är att klappa försiktiga kattor när de äter. Då får de positiva associationer. Jag lekte också lite med dem och gjorde en liten leksak av ett godispapper. Kanske jag får klappa den när den inte äter småningom. Så här fin är den.
När jag inte har lekt med kattungarna har jag varit vid Lerö och klippt pil. Jag har klippt i flera timmar och nu har jag mindre än halva odlingen kvar att skörda. Jag ska också lämna ganska mycket oklippt, eftersom jag ska etablera en ny odling i vår. Några timmars arbete blir det dock säkert i morgon. Det jar snöat nästan hela dagen, men det har smält nästan genast, så det har varit minst sagt kallt och slaskigt. Jag har också virkat lite på Mats filt som nästan är klar. Jag virkar bara en kant runt hela nu. Bild kommer så fort jag är klar med den.

Kommentarer

Populära inlägg