Snö, solsken och sned tall

Idag är det en vacker dag. Det har tydligen kommit lite mer snö här på Kumlinge än i Lemland också. Det är tyvärr för lite för att åka skidor, men det är vackert och det räcker ganska långt. Mats och jag började dagen med att städa. Det känns rent och fräscht inne nu. Två goda vänner kommer och äter middag hos oss i kväll. När vi förberett maten och städat klart åkte vi iväg till Bäcking. Det var dags att såga ner tallen som vi har väntat med, eftersom den är sned och knepig. Jag tog en bild av den förra veckan när Mats fällde granen.
Man ser också att det har snöat denna vecka. Han fäste ett rep i tallen, men han behövde inte använda det. Det räckte med kilarna. Det gick så bra det kunde. Nu är allt förberett till sportlovet. Då ska inget mer sågas ner innan vi är klara i Bäcking. Jag tog några bilder på tallen.
Det är en ganska stor topp.
Bra att den föll åt rätt håll. Den stod ganska nära stugan...
Det blåser mycket mer redan nu, så vi var där i precis rätt tid. När vi komhem fotograferade jag lite is som klumpat sig i olvonbusken.
Här ser man Annagården i bakgrunden.
Nu ska vi se på skidåkningen innan vi ska fortsätta att förbereda middagen. Jag kanske tar en bild av middagsbordet, om jag kommer ihåg det.

Kommentarer

Populära inlägg