Stor gran

I morse var det riktigt fuktigt och blåsigt, men vi for ändå iväg till Bäcking. Mats ville prova sitt längre svärd på motorsågen och jag började lasta på bilkärran. Jag måste ändå se på sen när Mats började såga, för det var ingen liten gran som skulle sågas. Han sågade en kil först och sen såg jag att den lutade åt rätt håll, så det var ju bra. Så här såg det ut på håll när den fallit.
Kilen ligger bredvid. Motorsågen är ju inte jättestor, men den ser ännu mindre ut på stubben.
Jag lastade kärran full. Nu har vi bara tallen kvar att såga och det får bli på sportlovet, om det är tillräckligt vindstilla då. Vi tömde bilkärran och lägger på hög, så kan vi klyva allt sen.
Vi åt lunch och såg på skidåkningen sen. Nu sitter jag på färjan med kattorna och är på väg till Lemland igen. Helgerna går fort, men det gör nog veckorna också.

Kommentarer

Populära inlägg