Mötesvecka

Denna vecka har jag åkt till Kumlinge två gånger på kommunala möten. I tisdags var det fullmäktigemöte och Mats och jag åkte via Överö. Det var soligt och fint. Istället för Odin, så fick vi åka med Ejdern. Det var vackert i skärgården.
I torsdags var det dags för mitt första skolnämndsmöte som ordförande. Jag var lite ringrostig, eftersom det är minst 10-15 år sedan jag var ordförande i en nämnd, men det blir väl en vana igen. Det känns roligt och utmanande i alla fall. Det gick ändå bra att åka hem två kvällar samma vecka, eftersom jag visste att sportlovet skulle börja efteråt. Jag blev bjuden på middag på fredag kväll, vilket var trevligt. Mats var ju i Stockholm på möte från torsdag till fredag, men kom hem i lagom tid så han kom och hämtade mig efter middagen, vilket var skönt. Idag ska vi jobba med ved igen. Det passar bra som sportlovsaktivitet.

Kommentarer

Populära inlägg