Kyla, rimfrost och solsken

Igår blev det riktigt kallt. Jag eldade flera brasor under dagen. Det var -16°C, men igår blåste det mindre än i tisdags. Jag satt och skrev största delen av dagen, så jag var inte ute så mycket efter att jag varit till gymmet och affären. Mats kom hem på kvällen och hade räkor med sig, så det åt vi till middag, tillsammans med aiolin som jag lagat. Det var riktigt gott. I morse när vi vaknade var det -17°C. Vi åkte till gymmet och sedan måste jag gå ut och fotografera lite. Det var så vackert. Solen hade inte tittat upp över horisonten ännu, men det var så fint med all rimfrost. Jag sätter in bilderna utan kommentarer.
Vackert! När jag var klar var mina fötter stelfrusna och händerna värkte av kylan. Det var skönt att komma in och duscha varmt och dricka kaffe sen. Solen skiner fortfarande och nu är det bara -10°C, så det håller på att bli varmare. Nu smälter rimfrosten. Vi ska nog bara ta det lugnt idag och hålla oss inne. Vi hade tänkt ägna oss åt lite vedarbete, men det får vänta tills i morgon, då ska det bli lite varmare.

Kommentarer

Populära inlägg