Snöskottning och matlagning

Idag började skolan igen. Det var trevligt att träffa kollegorna och eleverna igen. Efter skolan åkte jag till Lemlands fritidskansli, för att försöka köpa ett gymkort. Det fanns ingen skylt utanför och ingen information om tider. Jag kände på alla dörrar och de var låsta. Det var nog folk inne, och de såg mig genom fönstret, men det var och förblev stängt. Jag åkte dit två gånger, och handlade däremellan. Jag får prova att hitta information på hemsidan igen, och prova att åka dit i morgon. Jag kanske provar att ringa till kommunkansliet också, kom jag på, för att fråga när de har öppet. Få se om någon svarar där. När jag kom hem började jag laga en kålgryta. Det var länge sen vi åt det, så jag ser fram emot att äta det idag. Jag gick sedan ut och skottade snö. Det var tungt, eftersom det har blivit milt, men det är lättare att komma fram nu utan att få blöta stövlar i alla fall.
På fredag är det tjugondag Knut. Då ska julen sopas ut. Det känns lite tråkigt, men jag får ta fram ljusa gardiner och mattor och vänta på våren, så gör det inte så mycket att alla julsaker ska bort. På Kumlinge njuter vi (jag) av granen på fredag och sen tar jag bort den på lördag.

Kommentarer

Populära inlägg