Träningsvärk

Igår gick jag till Valbo gym. Öppettiderna är bra.
Hallen är ganska nybyggd, så lokalerna är fräscha och fina. Jag blev dock förvånad över att gymmet är så litet. Det är inte större än Kumlinges gym. Det är dock välutrustat, trots att det inte finns roddmaskin och motionscykel, som på Kumlinge. Det bästa är ändå att man kan se ut genom fönstret när man ägnar en bra stund på löpbandet i alla fall.
På Kumlinge måste man titta in i väggen och jag antar att det bara är jag som är konstig, men jag blir lite illamående av att vara så nära väggen. Det finns också stora speglar på väggarna, vilket är både hemskt och bra, antar jag. Det motiverar nog till en extra kilometer på bandet! Jag har inte riktigt kommit underfund med alla apparater ännu, men skivstången är jag ju vän med, så den lärde jag mig först.
Den här ställningen vet jag inte vad den heter, men man tränar armarna och det funkar bra.
Löpbandet är, förutom sin placering, annars också bättre än det i Kumlinge. Övriga apparater är jag inte vän med ännu och får inte ut någon effektiv träning med.
Men jag får göra det sen, om det finns behov. Det viktigaste är löpbandet och att kunna göra armlyft och benlyft. Jag vet nog vad man ska göra, men jag tycker att de är för låga, höga, eller vad det nu kan vara.

Kommentarer

Populära inlägg