Fin tur till Lappo

Igår åkte vi med goda vänner till Lappo. 

Vädret var väldigt fint, men en aning blåsigt. Vi åkte med vännernas fina jolla, den som syns vid bryggan, så det gick bra att åka ändå. Jag valde skärgårdstallrik till förrätt, eftersom jag var väldigt hungrig. Det var så gott! 
Mats och jag valde samma sak denna gång, eftersom vi båda också tog wienerschnitzel till varmrätt. Den var riktigt god, med pommes frites, som är godast till, enligt min åsikt. 
Med kapris, ansjovis och kryddsmör var det riktigt, riktigt gott. Jag gillar det bättre än såser. Jag var riktigt mätt efter detta, och tog ingen efterrätt, så det var perfekt. 
Det var en riktigt trevlig resa, och ganska otroligt att vi inte har varit till Lappo på så många år, och nu har vi varit två gånger på några veckor. Det är ju bra betyg i alla fall. 

Kommentarer

Populära inlägg