Korg till Helge

 Igår regnade det ganska mycket på dagen. 

Vi var iland som hastigast och var till affären och vattnade blommor, men sen for vi tillbaka till Brändskär. 
Det gick ju inte att fortsätta att måla, när det började regna, så jag passade på att fläta. Det var bra att jag fick tid till det, för pilen förstörs om den inte används i tid. Jag bestämde mig för att göra en korg till Helge. 
Jag blandade lite olika material och färger i botten. Jag hade lite för korta pil för en stor botten och fick skarva ganska mycket. Det var ganska mysigt att sitta och fläta medan det regnade. Innan korgen var klar klarnade det, och solen kom fram. Det var fint och riktigt lagom att sätta igång att laga mat. 
Det tar lite tid för den att torka, så vi får se om han vill sova där sen. Jag tror att jag ska tova en botten också, så att det blir mjukt att ligga på. 

Kommentarer

Populära inlägg