Söndagskväll

Under söndagen fortsatte Mats att greja på med altaner och sådant som ska göras klart. Jag vattnade och plockade jordgubbar till kvällen och diskade, samt läste och höll Helge sällskap. Mats ville sedan åka till Kastören och äta, så då åkte vi dit. Jag tog på mig min nya rosa klänning som jag fått av min syster , och kände mig somrig och fin. 

Vi hade fin utsikt, som alltid vid Kastören. Vi träffade också flera goda vänner, vilket var trevligt.
Jag valde skaldjurstoast till förrätt. 
Brödet var smörstekt, så pluspoäng för det! Den var mycket god. Till varmrätt tog vi hamburgare. 
Till efterrätt tog jag créme brulée, eftersom jag tycker att det är så gott, men den var inte bakad, så den var inte som de créme brulée jag har ätit förut. Den var som en smet. Jag är ingen expert på det, i och för sig, så jag kanske kommer ihåg fel. God var den ändå.
Nu ska vi äta lite vardagsmat ett tag igen, så att det inte blir för mycket av det goda. Jag ser fram emot att bada bastu, eftersom vinden ska vända och bli sydlig idag. Skönt. 

Kommentarer

Populära inlägg