Mat i Lappo

Det var riktigt många år sedan vi var till Lappo och åt, men igår blåste det på dagen, så det var lagom långt att åka till Lappo på eftermiddagen, när det blåste mindre. 

Det var riktigt fint på Lappves, faktiskt. Det var inte alls många båtar i gästhamnen, så vi la till precis bredvid Galeasen. 
Det började vräka ner regn efter ett tag, så jag tog bilden då, men först var det riktigt fint att sitta i solen. Vi ville ju ha regn, så det var också bra att det regnade. I alla fall har de också skärgårdstallrik, så det tog jag till förrätt. 
Det var gott. Jag tog sedan hamburgare till huvudrätt. 
Jag åt inte den röda såsen, för den ser inte god ut, men annars var det väldigt gott. Jag tog glass med salmiakssås till efterrätt. Bara en sån sak. Jag skulle kunna åka dit igen bara för att få salmiakssås på glassen..Den var så god!
Här ser ni att jag har fotograferat efterrätten inne. Jag var genomvåt och satt och droppade efter att jag rusat till båten och satt in alla kläder, så att vi skulle ha något torrt att ta på oss på hemvägen. Logiskt, jag vet. Jag hade i alla fall regnkläder att ta på mig, samt flytjackan, så jag frös inte. Det blev en väldigt vacker kväll. 
Vi kom inte hem så sent, så det var skönt, och roligt hade vi.

Kommentarer

Populära inlägg