Arbete, internet och mys

Jag träffade två av mina nya elever idag. Jag hade mina första lektioner med andra ord. Det var superroligt. Jag känner att jag kommer att stormtrivas med detta jobb. Jag gillar också resorna till arbetet och tillbaka. Åland är så otroligt vackert att det är en njutning att köra omkring och se hur naturen ändrar dag för dag. Jag tänkte nog idag att jag borde fotografera allt vackert jag ser och sätta in bilder på bloggen, men vi har ju inte haft internet, så jag tog inga bilder. Idag när jag kom hem hade vi dock äntligen fått internet hit till Lemland. Det känns jätteskönt. Vi borde egentligen ha tv också nu, men jag vet inte hur man får igång kanalerna. Jag får igång tvn och allt startar som det ska, men sen ska man ju göra något, tydligen, för att IP-tvkanalerna ska sätta igång, så det får Mats reda med på måndag, eftersom han har gjort det förut. Jag får fortsätta att läsa på kvällarna, vilket är väldigt trevligt det också. Jag tänder ljus och en brasa, så blir det riktigt mysigt att sitta och läsa en bok. Här är några krukväxter som jag har fört hit från Kumlinge för att det ska vara lite hemtrevligt här också. De höjer ju också mysfaktorn.Sen har jag ju grupper av levande ljus överallt. Det är fint. Jag hittade också en rosa ljuslykta på Varuboden, som jag genast föll för.Det mysigaste är ju dock att det finns en spisinsats även i detta hus, liksom på Kumlinge. Jag eldar alla kvällar! Just nu sprakar det extra mycket i brasan, så jag skulle gissa att det är granved i . Det finns ganska mycket granar på tomten, så det är inte omöjligt i alla fall, att det har funnits fler. Vi ska nog ta bort lite träd i vinter också, men det viktiga för mig är ju utsikten ner mot Lumparn, och just nu finns det inga träd i vägen på vår tomt i alla fall. Jag körde ett flyttlass från lägenheten i eftermiddag också, men nu börjar det så småningom vara ganska tomt. Jag ska städa i morgon och på torsdag och sen på torsdag kväll kommer en dam och ska titta på lägenheten. Vi har ju den en vecka till, så allt behöver ju inte vara städat nu, men det är ändå skönast att bli klar så fort som möjligt, så att man kan börja göra något annat på eftermiddagar och kvällar!

Kommentarer

Populära inlägg