Blommor

Det har varit en väldigt fin dag idag. Jag har träffat många nya elever och det har varit jätteroligt. Jag har ju tänkt att jag ska fotografera när jag kör runt, men det går inte att stanna någonstans, för det kommer alltid någon bil bakom. Jag får försöka stanna vid någon busshållplats någon gång. Förutom att arbeta har jag också varit till lägenheten och plockat. Nu är nästan alla skåp urplockade. I morgon ska jag lasta bilen full med det sista, samt städa. Sedan ska jag visa lägenheten. När jag kom hem förundrades jag över hur vacker vägen ner till huset är, så jag måste ju fotografera den också. Här är vägen åt det hållet som leder mot Lemlandsvägen. Här fortsätter vägen ner mot sjön.Jag måste också fotografera lite mera blommor i trädgården.Den här klematisen växer innanför grinden.Den här är väldigt vacker, men jag vet inte om det är en klematis, eller något annat. En vacker ros, men den doftar tyvärr inte. Det här är någon slags marktäckare, som också är väldigt vacker, men jag vet inte vad den heter.Det är mycket blått och lila och rosa i trädgården. Det är fint.

Kommentarer

  1. Jag tror att den som är på de sista bilderna är en klematis jackmani. Tror att det är en sån som Sigge har på väggen vid gamla dasset. Kanske därför den trivs så bra där, ha ha

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg