Hemma igen

Nu har jag varit i Lemland i några dagar. Jag var på Alandica i tisdags med nästan alla andra lärare på Åland. Sedan körde jag ett flyttlass. På onsdagen åkte jag runt till skolorna jag ska arbeta i. Det känns positivt och alla är så trevliga och hjälpsamma. Jag ser fram emot att börja. Mats kom till Lemland på onsdagen också, så vi körde ett flyttlass på onsdag kväll och även på igår morse (torsdag). Igår träffade jag även min kollega, som också har svenska 2 på norra Åland. Det visade sig att vi har varit kollegor förut, när vi arbetade i Övernäs, så det var riktigt roligt att träffas. Jag har varit utan tv och internet hela veckan, förutom via telefonen, förstås, men det är ju inte samma sak. Vi borde ha internet nu när vi kommer tillbaka dit. Idag har vi i alla fall varit till Brändskär. Det tar sig, fast vi har så lite tid hela tiden. Nu börjar det bli väggar i alla fall.Det märks att hösten närmar sig, trots att det var varmare idag än under hela juli. Vattnet börjar bli kallare, dock. Det var bara 17 grader varmt idag. Det är också ljung överallt. I barndomen tyckte jag att det var trist och jobbigt när ljungen blommade, eftersom vi måste åka tillbaka till Stockholm då. Det behöver jag inte längre, så nu tycker jag att det är fint med ljung.Nu ska jag åka till Enklinge och hälsa på mormor, så jag får väl se hur vädret är på Enklingfjärden idag.

Kommentarer

Populära inlägg