Pilflätningskurs

Äntligen är det pilflätningskurs med Steen Hedegard Madsen på Folkhögskolan igen. Detta är en av årets höjdpunkter. Här ligger pinnarna och väntar på att bli använda.Vacker omgivning och vackra pinnar! Jag har arbetat med en korg som vi ska kunna ha nycklar och diverse saker i. Det finns nämligen en i huset enligt liknande modell, men jag ville göra en egen. Här är botten.Här är den färdiga korgen.Den här bilden är tagen inifrån. Man ska ju komma ihåg att korgarna inte kan putsas riktigt innan de är torra, så det står ut lite pinnar här och där ännu.Det är så inspirerande att vara på kurs, för alla har med sig korgar och de står överallt. Kaffekorgar, fruktkorgar, runda, ovala, fyrkantiga, allt. En del fyller till och med korgarna med diverse mogen och vacker frukt, som alla kan äta av. Hur trevligt är inte det. Detta är en fin äppelkorg från Finström: Efter kursen åkte B och jag till von Knorring och åt middag. Det är alltid god mat där. Jag åt vitlökssniglar till förrätt. Nu osar jag nog ända till andra sidan Lumparn! Det känns dock bra i dessa förkylningstider när alla nyser och snorar. Till varmrätt åt jag grisfilé med bearnaissås och idag åt jag även pommes frites. Allt var ju rysligt gott, naturligtvis. Jag åt ingen efterrätt dock. Någon måtta får det ju vara! Nu är jag nöjd och mätt och ska gå och lägga mig. Jag tror jag ska åka dit tidigt i morgon så att jag hinner göra så mycket som möjligt innan kvällen.

Kommentarer

Populära inlägg