Vacker väg till jobbet

Jag åker ju runt norra Åland i mitt arbete. Jag njuter av mina vackra arbetsresor. Jag gillar t.ex. att åka över Prästösundet till Vårdö. Det är vackert. Idag har jag också tömt lägenheten på nästan allt, och satt igång med den jobbiga städningen. Det är inte lite jobb att flytta och flyttstäda ska jag tala om för alla er som aldrig har flyttat. Då har vi ju ändå haft lägenheten som en andra bostad hela tiden. Tänk på dem som ska flytta hela bohaget. Stackars dem säger jag. Men nästa vecka ska det vara klart. På lördag är sista dagen vi har lägenheten. Sen kommer jag att ha så mycket tid att jag inte vet vad jag ska göra på kvällarna... nej det tror jag inte. Jag har aldrig för lite att göra. Nu blåser det väldigt mycket och det syns genom granarna att det är stora vågor på Lumparn. Jag ska elda en brasa nu och njuta av en bra bok som jag är mitt i.

Kommentarer

Populära inlägg