Innedag

Jag har varit en sväng till affären idag, det är nästan allt jag har varit ute. Det har varit en vacker dag, nog, men man vill inte vara ute länge.
Jag har ägnat dagen åt läsning och lite pilflätning. Jag gjorde en till liten korg att ha tuschpennor i i skolan.
Jag gjorde inte hörn denna gång, utan den fick ha en rund kant.
Jag hade inte material till stadiga hörn. Det är faktiskt ett bra sätt att använda smått och udda material, att göra fyrkantiga korgar, eftersom man inte behöver lika tjocka pinnar i botten. Jag är ändå nöjd med den. Det är fint ute nu, så jag gick ut en sväng och fotograferade lite.
Bronsmatchen mellan Sverige och USA börjar snart, så jag ska plocka ihop mina pilflätningsverktyg och sopa, samt hänga upp tvätt och tömma diskmaskinen, så kan jag titta i lugn och ro sen. Mats och jag ser på finalen i kväll sen. Det blir nog spännande.

Kommentarer

Populära inlägg