LCHF blomkålsplättar med äggsmör

Det har snöat hela dagen idag, i stort sett. Mats och jag hjälptes åt att skotta. Igår skottade jag allt själv, för jag kom hem så mycket tidigare än Mats, men idag kom han hem lite tidigare och jag lite senare. Det är extremt bra motion i alla fall. Vi bestämde igår att vi skulle äta vegetariskt idag, så jag lagade blomkålsplättar med äggsmör till middag. Det är så LCHF det bara kan vara. Receptet hittade jag här: www.kosrradgivare.nu/frasiga blomkålsplättar. Till äggsmöret kokade jag 4 ägg och använde ca 200g smör. Jag kokade äggen och lät dem svalna. Under tiden fick smöret stå framme. Jag använde sedan en gaffel och mosade ihop smör och ägg. Det blev supergott och var riktigt mättande.
De har lovat att det ska snöa i ett dygn till, så det blir nog att skotta i morgon också!

Kommentarer

Populära inlägg