Snö och kyla

Det började snöa i går kväll. Mats jobbar idag och imorgon, så han åkte iväg klockan 20.35 igår kväll. Jag hoppas att de hunnit ploga på fasta Åland, men han tar sig ju fram bättre med sin fyrhjulsdrivna pick up än jag i alla fall. Det kändes lite konstigt att vara ensam med kattorna igen efter att vi har varit tillsammans sen före julafton, men han kommer ju hem i morgon kväll igen. Sen börjar vardagen även för mig på torsdag. Jag tog en bild av huset i vinterskrud.
Det är ganska mörkt trots att det kom snö, eftersom det är mulet. Det syns dock en ljusning ibland.
Julgubben lyser upp ännu ett tag.
Det är - 7° C. idag. Jag har lagat riktig vintermat. Jag har lagat kålgryta som ska räcka både åt mig idag och åt Mats och mig i morgon. Idag spelar Finland hockey Sverige i junior VM. Jag ska titta på matchen och heja på de duktiga finska ungdomarna. Det är roligare att titta tillsammans med Mats, men det får gå ändå idag.

Kommentarer

Populära inlägg