Åbo

Igår var vi till Åbo. Vi åkte härifrån kl. 05.10 och jag kom hem 22.15. Mats åkte vidare, så han fick en ännu längre dag. Usch, vad jobbigt, men det är samtidigt roligt att åka till Åbo. Vi köpte diverse saker som behövdes. Vår mikro har börjat rosta på insidan. Den är över tio år gammal, så den har hållit länge ändå. Jag tror inte att det är så bra med rost på insidan, så det måste bli en ny. Vår kaffebryggare är också urgammal, och har börjat låta konstigt, trots att jag regelbundet kalkar av den. Det var bara en tidsfråga innan den skulle ge upp, så vi måste ha en ny. Jag tror att jag har haft mellan tio och tjugo olika kaffebryggare i mitt liv. Om jag hade haft pengar när jag flyttade till min första lägenhet borde jag ha köpt en Moccamaster då, för då skulle den fortfarande ha fungerat idag. Nu blev det en Moccamaster i alla fall. Den borde hålla i många år. Vi var också till Plantagen. Jag köpte petunior och pelargoner. De sista åren har jag börjat gilla pelargoner i olika rosa/lila nyanser. Nu köpte jag fyra stycken. Jag ska ha dem inne i sommar. Petuniorna har jag planterat ut. De är också i rosa och lila nyanser. Jag köpte också riktigt mörka tagetes, som jag satte tillsammans med penséerna. Det blev fint. Nu ska jag nog inte köpa fler sommarblommor (tror jag...). Jag köpte också löparskor. Jag hade hört om "barfotaskor" på body pump och tänkte att jag skulle söka efter sådana, eftersom jag hatar när det klämmer på fötterna. Jag hade tur, eftersom det var rea. Jag hittade ett par Reebok för 79€. De kostar 119€ eller om det var 129€ i vanliga fall, så jag var väldigt nöjd med dem. Det roliga var att jag hade sagt till Mats att jag nog skulle söka efter svarta skor. Dessa är rosa! Han var inte så imponerad, men jag blev genast förtjust i dem och tycker att de är jättesnygga. Vi hade till och med tid att åka till ån och gå på café. Det var verkligen trevligt och vi satt där länge och njöt av atmosfären.
När vi hade druckit kaffe och började känna för att röra på oss, körde vi runt och tittade lite. De håller på och spränger och kör sten och ska väl bygga lägenheter eller något. Det tittade vi på en stund.
Vi åkte också till Nådendal och satt och såg på sjön en stund. Det var en trevlig dag, trots att vi var trötta. Idag har jag varit på body pump. Det känns väldigt bra. Jag måste förbättra balans och kondition, det är en sak som är säker. Men jag ska ta mig runt Brinkan i morgon. Jag kan ju inte springa hela vägen ännu, men jag ska i alla fall springa lite i intervaller.

Kommentarer

  1. Låter som en trevlig dag! Har du ingen bild på skorna? Blir nyfiken när du skriver barfotaskor...

    SvaraRadera
  2. Jag kan lägga in en bild på dem.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg