Vacker försommarmorgon

Jag begav mig ut 06.50 i morse. Nu var det ju lite senare än förra gången jag sprang denna runda. Då var klockan 06.00. Det är skönast att springa på morgonen. Det finns inga människor i farten då oftast. TunderbacksS var den enda människan jag såg på hela rundan idag, trots att jag sprang senare. Han var ute och vattnade, och det är ju också bäst att göra på morgonen. Det gick annars trögt att springa idag, men mitt mål för dagen var att springa hela vägen, och det gjorde jag. Om man nu kan kalla det springa, det vill säga. Hasa sig fram och låtsas jogga är nog en bättre beskrivning! I örat fanns dock Elvis som bland annat manade mig att "Move on, baby, move on", vilket roade mig lite. Jag vet inte vad det är för Elvisskiva som jag har spelat in till mp3-spelaren, för alla låtar är okända för mig, men det är ju bara bra att höra något nytt. Annars lyssnar jag gärna på AC/DC, Black Sabbath, Ozzy Osbourne, Kiss, eller liknande, eftersom det går bra att springa till. Nu ska jag dricka kaffe och baka ut brödet. Jag satte degen på jäsning innan jag gav mig iväg. Vi ska ut med vettarna med goda vänner, och vi ska ha mat med. Jag ska också laga en Brietårta. Det är lyxigt och gott. Sen har vi förstås grillkorv, kabanossi med ost.

Kommentarer

Populära inlägg