Helge och Holger

Ibland följer kattorna efter vart man än går, om de är på det humöret, förstås. Idag hade jag tänkt bege mig ut och springa, men där fick jag tji. Först tänkte Holger följa med. Då bar jag tillbaka honom och tänkte att han skulle bli distraherad. Det blev han inte. Sen vaknade Helge och började följa efter han också. Jag satte mig bland blomkrukorna. Efter en stund lade sig Helge under granen och Holger började gå mot brunnen där han brukar sova. Nu ska jag smyga mig iväg, tänkte jag. Jag hann bara gå tio meter, så hade jag dem i hasorna. Det går ju inte att börja gå långa vägar med dem, för de följer med, vart jag än går. Jag ska försöka gå ut igen senare, annars går jag upp tidigare i morgon bitti. Det går ju nu när det är ljust ute. Jag föredrar dessutom egentligen att motionera på morgonen. Fortsättning följer! :-)

Kommentarer

Populära inlägg